حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم» ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی درباره «لاک‌پشت و حلزون» که پس از گذشت سه سال پروانه نمایش گرفت + بازیگران و خلاصه داستان قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳) «دولت عشق» در قاب تلویزیون | فیلم‌های سینمایی که آخر هفته روی آنتن می‌روند (۳ و ۴ خرداد ۱۴۰۳) «ریچارد فورونجی» بازیگر «فرار نیمه‌شب» درگذشت
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد: شهرستان تایباد قطب آواهای محلی و بازی‌های آیینی است

  • کد خبر: ۱۰۳۴۴۲
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد: شهرستان تایباد قطب آواهای محلی و بازی‌های آیینی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تایباد یکی از قطب‌های آواهای محلی و بازی‌های آیینی است و همجواری این شهرستان خراسان رضوی با استان هرات افغانستان این موقعیت را فراهم کرده تا از اشتراکات فرهنگی و هنری این کشور در حوزه‌های هنری بهره‌مند شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به تایباد و در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و هنری ایران و افغانستان، افزود: به طور یقین توسعه روابط ۲ کشور نیازمند فرهنگ سازی و شناخت هرچه بیشتر نسبت به همدیگر و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندیهای آنهاست.

وی اظهار کرد: شهرستان مرزی تایباد که در همجواری کشور افغانستان قرار دارد، از گذشته های دور به عنوان یکی از نقاط تاریخی کشور مطرح بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: تایباد با کشور افغانستان ۹۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و از ظرفیتهای خاصی در حوزه های مختلف برخوردار بوده که باید از این پتانسیل ها به درستی استفاده شود.

وی به لزوم برقراری امنیت پایدار در شهرستان تایباد و مرزهای مشترک ایران و افغانستان تاکید کرد و گفت: امنیت بالایی که در این خطه مرزی برقرار شده به برکت وجود مردم مرزنشین و آمادگی بالای نیروهای مسلح این منطقه می باشد.

اسماعیلی بیان کرد: وحدت شیعه و اهل سنت شهرستان تایباد در سطح کشور زبانزد بوده که به برکت علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سفرهای استانی دولت مردمی، افزود: هدف از سفرهای استانی دولت سیزدهم این است تا از نزدیک با مشکلات پیش روی مردم هر منطقه آشنا شویم و در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

تایباد نخستین ورودی برای اتباع کشور افغانستان است

فرماندار تایباد نیز گفت: شهرستان تایباد نخستین ورودی برای اتباع کشور افغانستان به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران می باشد که از موقعیت و ظرفیتهای مختلفی برخوردار است.

مهدی دونده افزود: گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون تایباد که در همجواری کشور افغانستان قرار دارد، یکی از پنج گمرک برتر اقتصادی کشور به شمار می رود که نقش بسزایی در اقتصاد استان خراسان رضوی و ایران دارد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در معبر زمینی دوغارون نهایت استفاده را داشته باشیم و بدون شک این اقدام در اشتغال و اقتصاد خانواده های مرزنشین نقش بسزایی دارد.

دونده با اشاره به صادرات سالانه افزون بر ۲ میلیون تن انواع کالا به سمت کشور افغانستان از مرز زمینی دوغارون اظهار کرد: کشور افغانستان یکی از مهمترین شرکای ایران در حوزه اقتصادی می باشد که اگر مسوولان نگاه ویژه ای به گمرک دوغارون داشته باشند، می توان معضل بیکاری در این منطقه را حداقل رساند و شاهد پویایی و توسعه این شهرستان مرزی باشیم.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه با استقبال فرماندار و تعدادی از مسوولان تایباد وارد شهرستان مرزی در شرق استان خراسان رضوی شد.

محمدمهدی اسماعیلی، برای انجام چند بازدید از مراکز فرهنگی، دیدار با هنرمندان و همچنین حضور و سخنرانی در شورای اداری تایباد در هجدهمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی به این شهرستان سفر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به تایباد با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای شیعه و اهل سنت این خطه مرزی ادای احترام کرد.

همچنین در جلسه شورای اداری تایباد، هر یک از نمایندگان تشکلهای این شهرستان به بیان مشکلات خود پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از جلسه شورای اداری تایباد این شهرستان را به مقصد شهرستان باخرز ترک کرد.

شهرستان تایباد با ۲ بخش مرکزی و میان ولایت، چهار دهستان و ۳۸ روستای دارای سکنه و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم روز چهارشنبه در نخستین سفر استانی سال ۱۴۰۱ خود وارد استان خراسان رضوی شدند که امروز - پنجشنبه- نیز مهمان این استان خواهند بود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->